Fina texter och kinespuffs

Mamma hittade idag ett gammalt block som jag skrivit i för längesedan. Så nu sitter jag här och mumsar på kinapuffar och  bläddrar i från början till slut, hej minnen! Blocket är fullt med en massa olika fina texter som jag hittat på lite random ställen. En text lyder:


Jag önskar dig tillräckligt mycket sol,
för att ditt liv ska vara ljust.
Jag önskar dig tillräckligt mycket regn,
för att du ska kunna uppskatta solen.

Jag önskar dig tillräckligt mycket lycka,
för att du ska bevara livslusten.
Jag önskar dig tillräckligt mycket sorg,
för att även små glädjeämnen ska verka stora.

Jag önskar dig tillräckligt många vinster,
för att du ska få allt du behöver.
Jag önskar dig tillräckligt många förluster,
för att du ska uppskatta allt du har.

Jag önskar dig tillräckligt många välkomnanden,
för att du ska klara av det slutgiltiga avskedet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0