12 aug - namnsdag

Fredagkväll och jag sitter hemma och kollar på Sagan om de två tornen, anledningen är jobbveckan som börjar imorgon och jag behöver därför varva ner så jag kan somna tidigt och förhoppningsvis känna mig lika utvilad när jag vaknar som jag gjorde imorse.
Det är min namnsdag, ärligt talat tycker jag det är lite töntigt att göra en grej utav det och bryr mig inte så mycket men pga traditionen mamma och mig emellan går det ju inte att ignorera denna dag. Jag ringde därför henne efter frukosten för att planera dagen.
Vi spenderade först tid hos mormor och hennes man. Där, under middagen, bestämde förresten jag och moster att jag ska flytta in hos henne i lägenheten som jag haft för mig själv nu i två veckor. Ska bli skoj.


Efter att ha varit hos mormor bakade jag och mamma kakan som skulle vara avgörande för hela dagen, mazariner är ju just det som blivit vår namnsdagstradition, den blev sjukt god!


Vi tog med oss kakan till parken bakom huset där vi bor, där satt mammas man och hans vänner och spelade gitarr och sjöng. Här satt vi och myste till solen gått ner.

En bild utav Härlanda fängelse som jag passerar på promenaden mellan familjens lägenhet och mosters lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0