Denna utveckling asså.

"Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder", vad är det för skit? Även fast jag var beredd på att vädret när som helst skulle bli ännu värre än det varit i ca en vecka fick jag faktiskt en chock när jag såg att det låg snö på marken och att det blåste som om träden skulle knäckas. Man blev ju inte direkt sugen på en långpromenad kan jag ju säga.
I helgen hälsade jag på min morfar som bor en bit utanför stan, och hur mysigt han än har det i sitt lilla hus med öppen spis skulle jag ändå vara rätt nojig över att bo som han gör under denna vintern. Konsekvenserna efter snökaos och "storm" är ju inte de roligaste.

Kan inte låta bli att tycka att det är urgulligt med äldre som vill ge sig in i den för dem nya tekniska världen. Senast idag kom en gammal man och satte sig bredvid mig och sa: ursäkta mig, jag ser att du sitter med din mobil och jag undrar om du kan hjälpa mig med min. Det är ett fönster som dykt upp på skärmen här utan att jag gjort någonting.
Jag hittade snabbt vart man tog bort anteckningsfönstret från displayen och såg hans överraskade blick när han tackade så mycket.



Nej nu är jag hungrig, ska ta och laga mig något att äta. Hmm... vad ska det bli då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0