Söndag, men det spelar väl egentligen inte nån roll

Ååååååh, märkte något som verkligen inte va kul imorse. En av mina mediciner hade tagit slut. Jag har verkligen ingen energi alls och har inte haft det sedan i torsdags. Men a man got to do what a man got to do så jag tog en treo och klädde på mig så mycket kläder att jag knappt kunde andas, sedan fick jag bilskjuts till apoteket och hem igen.



Igår kollade jag på en helt sjukt underbar film med familjen. My name i Khan heter den och är en true story som handlar om en man med aspergers syndrom. Han är en muslim från Indien som flyttar till Amerika där han träffar en kvinna som är hindu. Efter de stora terroristattackerna bl.a. mot WTC den 11 september ändras amerikanernas syn på muslimerna och detta leder till tragedier och komplikationer som gör att man under en del av filmen får följa mannen när han reser genom landet för att nå sitt stora mål. Jätte- fin-rolig-hemsk film som jag verkligen rekommenderar.

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0