Den som inte tror på mirakel är inte realist. Men den som bygger sin tillvaro på mirakel är en dumbom.

Igår var jag med på en psykologisk undersökning som jag fick en biobiljett som tack för. På kvällen ringde Chio och berättade att hon fått några biobiljetter, det var ju perfekta timiningen och ingen av oss hade något att gå upp och passa någon tid för idag så vi gick till biografen och slumpade en film. Himlen är oskyldigt blå blev det, en svensk film som utspelar sig på 70-talet. Den var mysig men mer en ligga-hemma-på-soffan-film.

Klockan är redan 12.30 och jag har inte gjort något nyttigt av dagen över huvudtaget, sådant ger mig ångest. Rastlösheten tar all plats och jag blir snart galen, måste hitta på något. Plugga, ta en promenad eller vad som helst... Kollade nyss dagens horoskop för mig och det är läskigt ibland hur bra det stämmer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0