Jobb ger belöning

Har haft en toppendag, bortsett från en fett seg håltimme i skolan har jag haft något att göra i stort sett hela tiden men det har liksom inte gått till den nivån att jag blivit stressad. Skönt med balans.
Det är veckodagar som idag som gör att helgen sedan blir så uppskattad och det skulle jag faktiskt inte vilja byta bort. Jag menar visst det skulle vara gott att ha ledigt oftare och ha färre obligatoriska uppgifter men för att verkligen njuta av livets goda så behöver man också bita i det sura äpplet, lite i alla fall.

Nu sitter jag och myser med vörtbrödsmackor, pepparkakste och clementiner i ett vardagsrum som mamma pyntade lite grann i helgen. Egentligen bara p.g.a. att jag så bestämt ville ha lite "julstämning" här hemma och eftersom jag låg i feber var hon gullig nog att plocka fram gardiner och krubban mm.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0